خانه ما | بلاگ

خانه ما

ساخت وبلاگ
پیوند غضروف در جراحی بینی چیست؟

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است. با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

مطالعه کنید ... هزینه فیلر بینی

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

بیشتربخوانید... قیمت فیلر بینی

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:22

ارتودنسی صورت های نامتقارن چگونه است ؟

ارتودنسی دندان ها، یک روش درمانی و ترمیمی برای اصلاح ناهنجاری ها و مشکلات دندان ها و فک هایی است که در محل مناسبی قرار ندارند. در صورتی که جایگاه دندان ها و فک های شما قرینه نباشند و دندان هایتان به خوبی روی هم قرار نگیرند، شما به عدم قرینگی فک ها مبتلا هستید که یک نوع ناهنجاری فک ها و دندان ها محسوب می شود و به نیاز ارتودنسی صورت نامتقارن خواهید داشت.

ارتودنسی صورت نامتقارن

ناهنجاری های فک و دندان، ممکن است باعث شود که چهره شما نامتقارن به نظر برسد. انجام ارتودنسی، یکی از مطمئن ترین و قطعی ترین روش های درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است که می تواند تقارن و تناسب را به چهره شما بازگرداند. در صورتی که فک ها و دندان ها به خوبی روی هم قرار نگیرند، چهره شما قرینگی اجزای پایینی خود را از دست می دهد و ممکن است زشت و نامتناسب به نظر برسد. ارتودنسی صورت نامتقارن می تواند این مشکل را به خوبی حل کند و چهره شما را زیبا و قرینه کند و به قرار گیری درست لب ها و دندان ها روی هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید ارتودنسی لینگوال چیست

قرینه نبودن فک پایین، چه مشکلاتی به همراه دارد؟

اگر مشکل عدم قرینگی فک پایین کاملا درمان نشود، ممکن است عوارض جانبی و مشکلات ثانویه ای به همراه داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است مشکل عدم قرینگی فک پایین، از کودکی مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع آن اقدام شود تا فرد در بزرگسالی با مشکلات زیر مواجه نشود. بعضی از عوارض ثانویه عدم قرینگی فک پایین عبارتند از: اختلال و دشواری در تکلم و گفتار سایش و تحلیل زودرس مینای دندان ها احتمال آسیب رسیدن به دندان ها و مفاصل فک ها

عدم قرینگی فک پایین چگونه تشخیص داده می شود؟

در مشکل عدم قرینگی فک پایین، معمولا یکی از فک ها رشد افقی بیشتری نسبت به فک دیگر دارد. این مسئله باعث می شود که دو فک به خوبی روی هم قرار نگیرند. این مسئله با معاینه و همچنین با کمک عکس های رادیوگرافی تشخیص داده می شود. دندانپزشک متخصص ارتودنسی علت مشکل و بیماری شما را ریشه یابی می کند و با توجه به دلیل بیماری، نسبت به درمان آن اقدام می کند.

بیشتر بخوانید برگشت دندانها بعد از ارتودنسی

عدم تقارن فک پایین چگونه درمان می شود؟

درمان های ارتودنسی، با توجه به سن بیمار و رسیدن یا نرسیدن او به سن بلوغ، متفاوت هستند. قابلیت رشد کردن یا نکردن فک ها، برای شروع درمان ارتودنسی صورت نامتقارن، یک امر مهم و اساسی است. اگر بیمار هنوز به سن بلوغ نرسیده باشد و فک ها قابلیت رشد خود را از دست نداده باشند، دندانپزشک با استفاده از دستگاه های مخصوصی و بدون نیاز به جراحی می تواند فک های شما را اصلاح کرده و ناهنجاری را درمان کند.

اگر بیمار از سن بلوغ گذشته باشد و پس از سن بلوغ مراجعه کند، قرینه نبودن فک پایین را نمی توان تنها با کمک ارتودنسی درمان کرد و باید در کنار ارتودنسی دندان‌ها، از جراحی فک هم استفاده کرد. در این شرایط، متخصص ارتودنسی، ابتدا دندان ها را ارتودنسی می کند و پس از این که دندان ها کاملا ردیف شدند و در جای مناسبی قرار گرفتند، جراحی فک را انجام می دهد.

جهت مشاهده جدول کامل هزینه ارتودنسی کلیک کنید.

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 261 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:20

استراتژی هایی برای کاهش وزن و افزایش باروری

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند قبل از بارداری در یک محدوده وزنی سالم قرار داشته باشید. به این معنی که قبل از بارداری از شر چاقی خودتان خلاص شوید تا این موضوع باعث شود یک دوره حاملگی بی خطر را تجربه کنید. رژیم غذایی و ورزش دو استراتژی هستند که می توانند تأثیر چشمگیری بر کاهش وزن قبل از بارداری داشته باشند. علاوه بر این، موارد نیز میتواند نقش مهمی در شروع یک دوره سالم بارداری داشته باشد.

  • در طول روز بیشتر غذا بخورید
  • از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید
  • رژیم غذایی خود را با ویتامین های دوران بارداری تکمیل کنید
  • کالری کافی مصرف کنید
  • درگیر ورزشهای پر پرخطر نباشید
  • لباس های گشاد و راحت بپوشید
  • همیشه قبل از ورزش گرم کنید (سلامت بدن با ورزش)
  • هیدراته بمانید

درمان چاقی مفرط با عمل جراحی چاقی و افزایش باروری

اگر تنها چند کیلو اضافه وزن دارید با داشتن یک رژیم لاغری ساده و ورزش کردن میتوانید پیش از بارداری لاغر کنید و وارد یک دوره سالم حاملگی شوید. با این کار شانس باروری خود را به شدت افزایش میدهید. اما اگر شاخص توده بدنی شما ۳۵ به بالا است بهتر است که تا پیش از لاغری اقدام به بارداری نکنید. داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط خطرناک است و به این ساگی ها نمیتوان آن را درمان کرد و یا اقدام به لاغری کرد. یکی از راه های لاغری برای این افراد کمک گرفتن از بهترین جراح اسلیو تهران است.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

جراح لاغری با کمک روش های زیر به شما کمک میکند تا طی یک دوره معقول وزن کم کنید و با لاغری به سمت فرزند آوری بروید. مهترین و شناخته شده ترین روش های عمل جراحی لاغری عبارتند از:

  • انواع عمل لاغری برای بارداری (رسیدن وزن مناسب برای داشتن یک دوره بارداری خوب)
  • عمل اسلیو معده
  • عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده و ….

بیشتربخوانید... پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

من چاقی مفرط دارم و به سختی باردار میشوم باید چکار کنم؟

کسانی که اضافه وزن شدید یا چاقی مفرط دارند با مراجعه به مطر دکتر طاها عنبرا متخصص جراحی لاغری در تهران میتوانند تحت بررسی و ارزیابی تخصصی قرار بگیرند.

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو

 

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 226 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:19

آیا ارتودنسی فلزی بهترین نوع ارتودنسی است؟

اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی برای دستگاه‌های ارتودنسی دندان داشته باشیم؛ دستگاه های ارتودنسی دندان را می توان به دو دسته دستگاه های ثابت و دستگاه های متحرک تقسیم بندی کرد. هر کدام از این دستگاه های ارتودنسی، کاربرد خاصی دارند؛ مثلا برای مرتب کردن ناهنجاری‌های شدید دندانی از دستگاه های ارتودنسی ثابت مانند ارتودنسی فلزی استفاده می شود؛ زیرا این دستگاه ها قادرند که نیروی نسبتا زیادی، البته به صورت تدریجی و کاملا کنترل شده، به دندان ها وارد کنند؛ در نتیجه دندان‌ها را به سمت جایگاه مناسبی هدایت می کنند. ارتودنسی فلزی، از جنس استیل ضد زنگ و مرغوب است و به صورت ثابت روی دندان های بیمار نصب می شود. اجزای اصلی ارتودنسی فلزی، شامل براکت های ارتودنسی، سیم های مخصوص ارتودنسی و کش ها یا الاستیک های ارتودنسی است. براکت های ارتودنسی، در بیشتر موارد از جنس فلز هستند؛ اگرچه می‌توانند از جنس مواد هم‌رنگ دندان‌ها، یعنی کامپوزیت و سرامیک هم باشند.

بیشتربخوانید... قیمت کامپوزیت دندان

انواع ارتودنسی فلزی

انواع ارتودنسی فلزی عبارتند از:

بریس های ارتودنسی رایج:

قبلا در مورد این نوع از ارتودنسی فلزی که قدیمی ترین و رایج ترین نوع ارتودنسی فلزی است، نکاتی را بیان کردیم. همان طور که گفتیم، اجزای ارتودنسی فلزی، یعنی براکت ها و سیم ها، به صورت ثابت روی دندان های بیمار نصب می شوند تا نیروهای مورد نیاز برای جابه جایی دندان ها را فراهم کنند. کش ها در این نوع ارتودنسی می توانند رنگ های متنوع و گوناگونی داشته باشند.

بریس های ارتودنسی خود تنظیم یا سیستم دیمون:

به بریس های خود تنظیم، بریس های سلف لیگیت یا سیستم دیمون هم می گویند و نکته مهم در مورد این بریس ها این است که نیازی به استفاده کردن از الاستیک ها ندارند؛ در نتیجه نیروی اصطکاکی کمتری به سطح دندان ها وارد می کنند. به جای الاستیک ها، از یک سری گیره مخصوص استفاده می شود تا به سیم های فلزی برای جابه جایی دندان ها کمک کند.

بیشتر بخوانید طول عمر ایمپلنت چقدر است

مزایای ارتودنسی فلزی

این ارتودنسی اگرچه یکی از قدیمی ترین انواع ارتودنسی دندان است و امروزه دستگاه های پیشرفته تری در علم ارتودنسی وجود دارند؛ اما به دلیل مزایای زیادی که برای بیماران دارد، همچنان کاربرد گسترده ای برای اصلاح ناهنجاری های فک و دندان ها دارد. بعضی از مزایای ارتودنسی فلزی عبارتند از: چون اجزای ارتودنسی فلزی به صورت ثابت روی دندان ها نصب شده اند، نیاز به همکاری بیمار با دندان پزشک به حداقل آن می رسد و بیمار فقط باید از ارتودنسی خود مواظبت کند. از میان انواع دستگاه های ارتودنسی، بریس های ارتودنسی فلزی، کمترین قیمت و هزینه و در عین حال کارایی بسیار بالایی دارند؛ پس بیشتر بیماران قادر به پرداخت هزینه ارتودنسی فلزی هستند.

معایب ارتودنسی فلزی

در کنار مزایایی که برای ارتودنسی فلزی ذکر کردیم، این نوع از ارتودنسی می تواند معایبی نیز داشته باشد؛ البته باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان به خودی خود هیچ ضرری برای بیمار ندارد و مشکلی برای او ایجاد نمی کند؛ بلکه اگر بیمار از ارتودنسی خود به خوبی مراقبت نکند، مشکلاتی برای او به وجود می آیند. بعضی از این مشکلات عبارتند از:

ایجاد پوسیدگی در دندان ها:

اجزای ارتودنسی فلزی، هنگام مسواک زدن و نظافت دندان ها، دسترسی شما به دندان ها را تا حدی کاهش می دهند؛ از این رو باید به نظافت دندان ها توجه بیشتری شود و از لوازم مناسب مانند مسواک مخصوص، نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید ... لمینت دندان چیست

ایجاد زخم در دهان:

یک دستگاه ارتودنسی فلزی سالم، هیچ آسیبی برای بافت های نرم دهان ایجاد نمی کند و باعث ایجاد زخم نمی شود؛ اما اگر به ارتودنسی فلزی آسیب برسد، نقاط تیز ایجاد شده در آن باعث ایجاد زخم می شوند.

منبع: مجله دندانپزشکی ژاله ایمپلنت

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:16

جلوگیری از جوش های ناشی از ماسک زدن

عرق و باکتری که به دلیل ماسک زدن بر روی صورت جمع می شوند، می‌توانند عامل جوش و آکنه باشند. بیشتر این جوش ها در اطراف بینی، چانه و لب‌ها دیده می‌شود. البته لازم ب ذکر است که گرما و فشار نیز التهابات فوق را تحریک می‌کنند. برخی افراد تصور می‌کنند که آرایش کردن و استفاده از کرم های ضدآفتاب در زمان ماسک زدن، احتمال بروز جوش را کم‌تر می‌کند. اما واقعیت خلاف این باور است، زیرا موارد آرایشی اگر به درستی انتخاب شوند باعث متعادل شدن چربی پوست می‌شوند. مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که در ساختار آن‌ها از دی اکسید تیتانیوم و روی استفاده شده است، به راحتی می‌توانند التهاب‌های پوستی را کنترل کنند.

اگر مجبور هستید برای مدت طولانی از ماسک استفاده کنید، برای جلوگیری از جوش صورت و سایر مشکلات پوستی لازم است به موارد زیر توجه کنید:

1.ماسک خود را تمیز نگه دارید

اگر ماسک خود را به صورت مداوم تعویض کنید، تحریک‌ها و التهاب های پوستی تا حد زیادی کنترل می‌شوند. اگر از ماسک های پارچه ای استفاده می‌کنید، لازم است آن‌ها را با مواد شوینده به خوبی شستشو داده و ضدعفونی کنید.

بیشتربخوانید... فیلر چانه چقدر ماندگاری دارد

۲. از شوینده‌های مناسب استفاده کنید

اگر شرایط به گونه ای است که ماسک زدن برای شما حیاتی است، لازم است از یک پاک کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید. استفاده از پاک کننده هایی که دارای سالیسیلیک اسید هستند، گزینه خوبی خواهند بود.

 ۳. از شستشوی مکرر صورت غافل نشوید

 یک راهکار بسیار آسان و البته کارآمد برای درمان جوش ناشی از ماسک زدن، شستن مکرر صورت است. توصیه می‌شود حداقل روزانه دو بار صورت خود را شستشو داده و از محصولاتی چون بنزوئیل پروکساید برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

بیشتربخوانید... بوتاکس زیر بغل

 ۴. مرطوب کننده ها را از خاطر نبرید

برای محافظت از پوست خود می‌توانید از مرطوب کننده های ساده بهره ببرید که سبک بوده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند. البته اگر پوست شما چرب است، این راه حل نمی‌تواند برای شما مفید باشد.

 ۵. از محصولات آرایشی سبک استفاده کنید

 اگر عادت دارید همیشه آرایش کنید، در زمان ماسک زدن تلاش کنید از آرایش های سبک و پودر هایی استفاده کنید که سریعا جذب پوست می‌شوند.

 ۶. یک ماسک مناسب انتخاب کنید

خرید یک ماسک خوب می‌تواند از پوست صورت شما در برابر جوش و آکنه مراقبت کند.

منبع: مجله پزشکی و سلامتی بیمارستان

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:14

چه وقت دندان میمیرد و چطور باید از آن پیشگیری کرد؟

دندان انسان از خارج به داخل سه لایه دارد: مینا، دنتین و پالپ دندان. لایه اول سخت ترین لایه است که هیچ بافت زنده ای ندارد و لایه های زیرین نرم تر و شامل بافت زنده هستند. پالپ که داخلی ترین لایه است شامل رگ های خونی و اعصاب است. زمانی که پالپ دندان زنده باشد یعنی دندان هم زدنه است اما وقتی پالپ بمیرد یعنی دندان از بین رفته است. زمانی که جریان خونرسانی به پالپ قطع شود دیگر هیچکدام از بافت های زنده شامل عصب زنده نخواهند ماند و اینگونه است که دندان میتواند بمیرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

علائم

شناسایی دندان مرده همیشه با نگاه کردن به آن آسان نیست. فقط یک متخصص دندانپزشکی قادر به تشخیص این عارضه است بنابراین بسیار بسیار مهم است که به طور منم به یک دندنپزشک مراجعه کنید تا همواره با هر علامت و شنانه ای، در همان ابتداء امر کار تشخیص و درمان آسانتر باشد. با این وجود، دو علامت اصلی وجود دارد که نشان میدهد یک دندان مرده یا از بین رفته است. این دو علامت میتواند کار تشخیص را در بسیاری از مواقع راحت کند:

  • یکی درد
  • و دیگری تغییر

رنگ درد

 معمولا زمانی که یک دندن مرده و یا در حال مرگ است شخص درد دارد. اما این درد در همه افراد یکسان نیست. بعضی افراد ممکن است درد بسیار کمی را تجربه کنند و برخی دیگر در مقابل ممکن ات از شدت درد آرام و قرار نداشته باشند. علت این درد میتواند نشان دهنده از بین رفتن بافت عصبی و همچنین افزای هجوم عفونت باشد.

بیشتر بخوانید... مراقبت از ارتودنسی

تغییر رنگ

اگر دندان مرده باشد، اغلب تغییر رنگ داده و از حالت سفیدی به رنگ تیره تر میگراید. اغلب دندان هایی که میمیرند خاکستری و یا سیاه میشوند.

بیشتر بخوانید... مال اکلوژن دندانی

علل مردن دندان یا از بین رفتن آن

  • پوسیدگی دندان
  • وارد شدن آسیب به دندان

درمان از بین رفتن و مردن دندان

  • کشیدن دندان یا حذف آن
  • عصب کشی یا درمان ریشه

پیشگیری از مردن دندان: چطور باید مانع از مردن و از بین رفتن دندان شد؟

  • مسواک زدن دندان با استفاده از خمیردندان های با کفیتی حاوی فلوراید
  • نخ دندان کشیدن
  • استفاده از مسواک بین دندانی
  • اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنیهای حاوی قند و شکر زیاد
  • اجتناب از جویدن چیزهای سفت
  • استفاده از گارد و محافظ دندان
  • انجام معاینات منظم دندانپزشکی

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:12

خطای درمانگر در ارتودنسی

لبخند زیبا با دندان های مرتب گاهی اوقات برای خیلی ها آرزوست. آن ها دندان های نامرتبی دارند و با هر بار جلوی آینه رفتن یا لبخند زدن به این فکر می کنند که کاش دندان های صاف و مرتبی داشتند. این آرزو دیگر دست نیافتنی نیست. علم دندانپزشکی نه تنها در زیباسازی دندان ها به خوبی پیشرفت کرده است؛ بلکه روش های راحت تر و ساده تری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب به کار می گیرد. از ارتودنسی پیشگیری تا ارتودنسی نامرئی. در روش های جدید فرد کمتر به سیم ها و براکت هایی که با هر بار حرف زدن و خندیدن خود را نشان می دهند، اذیت می شود و تا طی کردن دور کامل مشکلی از نظر ظاهری ندارد؛ البته در این میان ارتودنسی های فیک هم وجود دارند.

بیشتربخوانید... هزینه جرم گیری دندان

ارتودنسی فیک 

گاها بسیاری از دندانپزشکان به شما توصیه صادقانه و سنجیده خود راارئه نمی دهند و تلاش می کنند تا جایی که ممکن است، برای سودآوری بیشتر خود شما را به سمت اتاق عمل، ارتودنسی های غیر ضروری یا نامناسب راهنمایی کنند، و با استفاده از ارتودنسی های نا مربوط با مشکل دندان و یا ابزار های فیک ارتودنسی نه تنها به رفع مشکل کمک نکنند بلکه به نامتعارف تر شدن دندان ها و فک دامن زنند.

ارتودنسی چه تغییراتی در چهره ایجاد می کتد؟

وقتی دندان‌ها و فکتان به صورت مناسبی ردیف شده باشند، فقط از یک لبخند بی‌نقص بهرمند نمی‌شوید؛ بلکه شکل صورتتان جذابیت و زیبایی بیشتری خواهد گرفت. پس اینکار یک معامله دو سر سود است.

بیشتربخوانید... اثر داروها بر درمان ارتودنسی

ضرورت های ارتودنسی درست

ارتودنسی یک درمان است و قرار نیست چیزی را خراب کند. اگر این درمان درست انجام شود و هم پزشک و هم بیمار کار خود را درست انجام دهند مشکلات و عوارض بعدی برای فرد ایجاد نخواهد شد. رعایت بهداشت در ارتودنسی حرف اول را می‌زند. بیمار باید تمام دستورات پزشک را به درستی اجرا کند و نحوه درست مسواک زدن و نخ کشیدن دندان‌ها را رعایت کند. بی‌شک، گذاشتن براکت ‌ها و سیم ‌ها در دهان، گیر کردن غذا در لابه لای دندان ها را بیشتر می‌کند و اگر بیمار در رعایت بهداشت کوتاهی کند دندان‌ ها پوسیده می‌شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی ۱۴۰۱

خطای درمانگر در ارتودنسی 

مهم‌ترین عامل ایجادکننده عوارض نامطلوب درمان ارتودنسی به عدم مهارت فرد درمان‌کننده ارتباط دارد. اگر فرد درمان‌کننده در این حیطه تخصص نداشته باشد امکان بروز خطا در مرحله تشخیص، طرح درمان، انجام درمان و نگهداری نتایج درمان وجود دارد .متأسفانه این خطا‌ها شایع ‌ترین و غیرقابل جبران‌ ترین مشکلاتی هستند که در درمان‌های ارتودنسی در جامعه دیده می‌شوند. این خطا‌ها عمدتا مربوط به عدم توانایی در برآورده‌کردن انتظارات بیمار، کشیدن نادرست دندان، به ‌هم‌زدن نیمرخ بیمار، تبدیل‌کردن بیماری که با ارتودنسی قادر به بهبود وضعیت بوده به بیماری که نیاز به جراحی فک دارد، پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه و کوتاه شدن ریشه دندان‌ها به‌دلیل اعمال نیروی نامناسب است.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 15 آبان 1401 ساعت: 13:05

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

کشیدن تامپون ، جراحی های بینی چه با هدف زیباسازی انجام گیرد و چه با هدف بهبود عملکرد بینی و رفع انسداد آن روند بهبود پس از جراحی بسیار دردناک و ناخوشایند خواهد بود، یکی از مواردی که ممکن است درد ناشی از جراحی زیبایی بینی را افزایش دهد استفاده از تامپون حین جراحی می باشد اما عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی چه میزان می باشد.

تامپون در جراحی بینی می تواند شامل یک گاز استریل یا تکه ای پنبه استریل شده باشد که در هنگام جراحی بینی جهت جلوگیری از خونریزی آن بین حفره های بینی کار گذاشته می شود این تامپون ها که به صورت استریل شده وجود دارند دارای زائده و نخی می باشند که در بیرون ببینی قرار داده می شوند و می توان پس از گذشت چند روز از جراحی آنها را با کمک همین نخ از بینی خارج کرد، تامپون بینی ممکن است شامل لوله ای در وسط خود باشد که تنفس بیمار را راحت کند، جراح با فشرده ساختن تامپون زیر غضروف بینی شکل و ساختار بینی را حفظ می نماید. جراحان در حین جراحی بینی تامپون را با هدف اعمال فشار مستقیم بر روی عروق خونی در غضروف بینی قرار می دهند تا خونریزی بینی کنترل شود و بعد از جراحی ترشحات بینی جذب تامپون گردد

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

 امروزه در جراحی های بینی تنها در موارد کمی از تامپون استفاده می گردد و برای حفظ حالت غضروف بینی از بخیه های ظریف داخل بینی استفاده می شود و یا از حجم کمتری از تامپون در بینی استفاده خواهد شد که این امر برداشتن تامپون را آسان تر می نماید، برداشتن تامپون از داخل بینی یا بلافاصله پس از اتمام جراحی انجام می گیرد یا چند روز پس از جراحی با مراجعه بیمار به پزشک وی اقدام به برداشتن تامپون از داخل بینی خواهد کرد.

بیشتربخوانید...  فیلر بینی چیست؟

عوارض و درد ناشی از برداشتن تامپون از بینی

امروزه به دلیل اینکه در جراحی بینی از حجم کمتری از تامپون استفاده می شود فرآیند برداشتن آن چندان دردناک نخواهد بود و پزشک با کمک اسپری عمل برداشتن تامپون را بدون درد برای بیمار انجام می دهد و فقط ممکن است بیمار کمی ناراحتی جزئی داشته باشد ، بعد از برداشتن تامپون ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی گردد که این امر بعد از برداشتن تامپون بسیار عادی خواهد بود اما در صورت ادامه خونریزی و دچار شدن بیمار به خونریزی شدید وی باید حتما جهت معاینه به جراح مراجعه نماید.

بیشتربخوانید... فیلر بینی

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 205 تاريخ : شنبه 14 آبان 1401 ساعت: 18:05

ایده کسب و کارهای جدید برای پولسازی

ایده  کسب و کارهای جدید برای پولسازی

گویندگی صدا

 

چه چیزی جذاب تر از یک فرد پولدار خوش صدر می باشد. گویندگی صدا یکی از مهم ترین ایده های پولساز است که می توانید درآمد بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورید. اما برای پول درآوردن از صدای خودتان این نعمت خدادادی بزرگ باید زیرک باشید.

بسیاری از افراد هستند که صدای خوبی دارند اما خودشان را در حوزه خاصی محدود کرده اند. اگر می خواهید درآمد زیادی از این حوزه به دست بیاورید پس از اینکه صدای خودتان را آماده کردید و آموزش های لازم را گذاراندید باید از هر راهی صدای خودتان را به گوش مخاطبان برسانید. در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم.

 

تولید پادکست

 

اپلیکیشن های بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید برای آنها تولید محتوا کنید. برای مثال کست باکس یکی از این برنامه ها است. تولید پادکست امروز طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرده است و روز به روز بر تعداد این طرفداران افزوده می شود.

اگر برنامه شما طرفداران زیادی پیدا کند، به مرور زمان کسب و کار های مختلف به شما تبلیغ می دهند و شما می توانید از طریق این اسپانسرها پول خوبی را به دست بیاورید.

دوبله فیلم و کارتون

 

شاید این روش نتواند درآمد خوبی را برای شما به و جود بیاورد و جز ایده های پولساز نباشد اما از آنجایی که افراد بسیار زیادی عاشق فیلم و کارتون هستند پس از مدتی صدای شما برای آنها آشنا می شود و اسم شما در یاد آنها باقی می ماند.

همین باعث می شود که این افراد به دنبال رسانه های بیشتری از شما باشند تا شاید صدای شما را نیز در آن بشنوند. از طرفی با وجود سایت های مختلف دوبله فیلم، فعالیت به عنوان یک دوبلور به سختی گذشته نیست.

سرگرم کردن مردم

 

یکی از مهم ترین دلایلی که گویندگی صدا را به یکی از ایده های پولساز تبدیل کرده است، سرگرم کردن مردم می باشد. شما می توانید با تولید محتوای خلاقانه برای اینستاگرام فالوور های خودتان را افزایش دهید و به وسیله تبلیغاتی که آن ها را برعهده می گیرید درآمد زیادی را به دست آورید.

همچنین می تواند محتوای خودتان را در یوتیوب نیز منتشر کنید. یوتیوب بسته به بازدید هایی که ویدیوهای شما می خورد و بسته به شرایط جغرافیایی شما به شما پول می دهد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازرایابی شبکه های اجتماعی به دلیل فراگیر شدن کسب و کار های آنلاین از مهم ترین ایده های پولساز به حساب می آید. یک دیجیتال مارکتر وظیفه تبلیغات در سایر سایت ها، تبلیغات گوگل ادز، نظارت بر استراتژی سئو و … را برعهده دارد. دیجیتال مارکتر حرفه ای درآمد های بسیار زیادی را به دست می آورد.

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار آنلاین

چرا در ایران فرصت زیاد است؟

 

در واقع این کار نه تنها از آن ایده های پولساز است،.بلکه از آن ایده هایی است که در کنار کار کردن یک زندگی مفرح و شاد هم برای شما فراهم میکند..پس از همین امروز به این فکر کنید که از پتانسیل های چهار فصل بودن ایران.و فرهنگ غنی کشور عزیزمان برای رسیدن به ایده های خلاقانه پولساز در صنعت گردشگری و توریسم، بهره بگیرید.

حتی می توانید کارتان را با نوشتن یه کتاب و یا تاسیس یه وبلاگ شروع کنید..برای این کار می توانید یک تیم تشکیل دهید..می توانید یک عکاس، یک تولید کننده محتوا، یک مترجم داشته باشید و کار تاسیس یک وبلاگ یا یک صفحه ی اینستاگرام را از همین حالا شروع کنید.و به این کار ورود کنید. البته هستند کسانی که همه ی این هنرها را با هم دارند،.شاید یک نمونه ی عالی آن خود هدی رستمی باشد.

یک نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این هست که اصلا قدرت اینستاگرام را دست کم نگیرید.خیلی از افراد دقیقا زمان گذاشتن و تولید محتوا مستمر و خلاقانه توانسته اند به دستاوردهای خوبی در این زمینه برسند ،بنابراین حتما حضور در این فضا را جدی بگیرید.

حرف آخر ما

 

همه ی مثال هایی که در بالا برایتان زدیم و نام هایی که برایتان ذکر کردیم،.همه کسانی هستند که تنها با نیروی فکر و با تغییر مسیر زندگی شان به سمت تفکری جدید به موفقیت رسیده اند. پس اگر شما هم قصد دارید به موفقیت برسید.و اگر قصد دارید مسیر زندگی خود را به سمت ثروت آن هم به کمک ایده های پولساز تغییر دهید،.اولین هدف شما باید تغییر درون و تفکر شما باشد.

.چرا که باید باور کنید، رسیدن به ثروت، نیاز به کار فیزیکی سخت ندارد،.بلکه باید مسیر ذهنی شما برای رسیدن به ثروت تغییر کند. برای تغییر این مسیر، بهترین راه توسعه ی فردی است.و این جمله ی طلایی استاد ماهان تیموری را به یاد داشته باشید که:.“تا می توانید روی آموزش خودتان سرمایه گذاری کنید.”.همه چیز از یادگیری یه کلمه شروع می شود و کلمه ها در کنار هم ایده های پولساز را به ما هدیه میدهد.

خیلی ممنونم که تا پایان این مقاله همراه من بودید .اگر در این زمینه ،مطلب و یا صحبت خاصی دارید ممنون می شوم که در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که کارشناسان مجموعه ماهان تیموری با اشتیاق پاسخگو شما خواهند بود.

 

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 227 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 19:08

نمونه هایی از ایده های خوب برای پولسازی

نمونه هایی از ایده های خوب برای پولسازی

تولید محتوا:

 

نمی توان از ایده های پولساز صحبت کرد واشاره ای به تولید محتوا نکرد. با وجود دنیای اینترنت و فضای مجازی،‌تولید محتوا جز مشاغل پولساز می باشد. شما با داشتن یک کامپیوتر می توانید پروژه بگیرید و برای سایت های مختلف محتوا تولید کنید. همچنین با داشتن دوربین و سایر وسایل تولید محتوا می توانید برای پیج های اینستاگرام محتوا تولید کنید. به یاد داشته باشید برای اینکار بهتر است که خودتان یک سایت یا یک پیج داشته باشید که مشتریان بتوانند نمونه کارهای شما را در آنجا مشاهده کنند.

 

پیشنهاد ما به شماکسب و کار آنلاین

 

عکاسی

 

احتمالاً شما هم جمله تنها صداست که می ماند را شنیده اید. باید به شما بگوییم که صدا تنها نیست و فیلم، متن، عکس و… نیز همراهان صدا در مسیر جاوادنه بودن هستند. عکاسی ایده پولسازی است که  در کنار درآمد بالا امکان زندگی در زمان حال را نیز برای شما فراهم می کند. در زمانی که شما بدون تفکر به هیچ چیزی، تمام حواستان را روی فشردن شاتر در بهترین زاویه ممکن می گذارید، درست همینجاست که در حال زندگی کردن در زمان حال هستید.

اگر به قدری پول ندارید که برای خودتان یک آتلیه راه اندازی کنید،‌ اصلاً نگران نباشید شما می توانید از طریق راه اندازی یک پیج اینستاگرام و قرار دادن محتوای خلاقانه راجع به تصویر برداری، ژست های عکاسی، نمونه کار های خودتان به اندازه کافی مشتری جذب کنید. اگر نمونه کار ندارید می توانید در ابتدای کار از افراد فامیل و دوستان خودتان استفاده کنید و رایگان از آنها عکس بگیرید و آنها را در پیج خودتان قرار دهید.

گسترش اینترنت و به دنبال آن افزایش کسب و  کار های آنلاین، نیاز به تولید محتوا روز به روز در حال افزایش است. از آنجا که عکاسی از مهم ترین قسمت های تولید محتوای تصویری می باشد  این امکان را فراهم آورده که اگر شما به هر دلیل تمایل به راه اندازی کسب و کارتان را نداشته باشید می توانید در یکی از شرکت ها و یا کسب  و کار های آنلاین به راحتی استخدام شوید و از این طریق به درآمد زایی برسید.

عکاسی ژانر های مختلفی از جمله عکاسی طبیعت، عکاسی نوزاد، عکاسی پرتره، عکاسی ورزشی، عکاسی خیابانی، عکاسی خبری، عکاسی صنعتی و… دارد که شما بسته به علاقه و روحیه ای که دارید می توانید یکی از آنها را برای خودتان انتخاب کنید و به طور تخصصی در آن حوزه فعالیت کنید.

پس اگر به دنبال یک کسب و کار پولساز و هیجان انگیز هسیتد که در آن با چالش های مختلفی می توانید روبه رو شوید به شما پیشنهاد می کنیم که هر چه سریع تر آموزش عکاسی را شروع کنید و پس از تحقیقات و با توجه به بودجه تان دوربینتان را بخرید. البته یادمان نرود که علاوه بر هیجان انگیزی و پولسازی، چاشنی جاودانگی را هم به این حرفه اضافه کنیم.

پیشنهاد ما به شماکسب و کار

مشاوره

 

در زمان جنگ کسانی که مین ها را خنثتی می کردند تاثیر بسیار زیادی بر روی شهید نشدن سربازان داشتند. شاید مشاوران نقشی مشابه را داشته باشند. زمانی که در زندگی با گره هایی مواجه می شویم که خودمان به هیچ طریقی نمی توانیم از پس آن گره بربیاییم، باید از کسی کمک بگیریم که مسیر را قبل از ما رفته و با انواع پیچ  و خم های مسیر آشناست.

اگر شما دوست دارید که سخن های دیگران را بشونید و مانند یک دوست دلسوز و مهربان به آنها کمک کنید احتمالاً می توانید پس از تحصیل در رشته مشاوره و کسب تجربه در این حوزه به یکی از مشاوران خوب تبدیل شوید.

مشاوره یکی از ایده های پولساز است که زمینه های مختلفی از جمله مشاور خانواده، مشاور تحصیلی، مشاور ازدواج و… را در بر می گیرد. در هر کدام از این حوزه های که بروید می توانید در زندگی افراد زیادی تاثیر مثبتی بگذارید.

برای مثال تصور کنید شما به یک دانش آموز راهکارهایی می دهید که می تواند به وسیله آنها خودش را به رویا ی خودش برساند، یا شما به خانواده ای که در حال فروپاشی است کمک می کنید که خودشان را از این وضعیت نجات دهند و با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنند.

در این حرفه اگر دانش کافی به همراه برندینگ مناسب داشته باشید می توانید درآمد های بسیار زیادی را کسب کنید. دو راه برای برندینگ وجود دارد.

 

نوشتن یا ترجمه کتاب

 

در طول سال های اخیر ثابت شده است که اگر شما در هر زمینه ای  که هستید یک کتاب داشته باشید باعث می شوید که افراد به شما به چشم یک متخصص نگاه کنند.

 

فعالیت در فضای آنلاین

 

تولید پادکست، راه اندازی سایت، تولید محتوای اینستاگرام و داشتن صفحه لینکدین همگی کار هایی هستند که برندینگ شما را تقویت می کنند.

اگر دوست دارید با افراد زیادی در ارتباط باشید و به آنها خدمت کنید و در عین حال پول خوبی هم به دست آورید حتماً شغل مشاوره را شروع کنید.

 

طراحی یو آی یو ایکس

 

طراحی یو آی یو ایکس به این دلیل جز ایده های پولساز می باشد که با بهبود رابط کاربری سایت ها باعث می شود که گوگل رتبه آنها را افزایش دهد. از طرفی مخاطبان نیز احساس رضایت بیشتری از سایت خواهند داشت.

اگر احساس می کنید که خلاقیت بالایی دارید، طراحی یو آی یو ایکس یکی از کارهایی است که به شما این امکان را می دهد که درآمد زیادی را کسب کنید.

 

خانه ما...
ما را در سایت خانه ما دنبال می کنید

نویسنده : نت ویر بازدید : 229 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 19:00

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :